11.11.2014

I-HAH:n kilpailut 8.11.2014 - Luvallisen hauskaa

Olgan kilpaseikkailut jatkuivat viime lauantaina Vantaalla I-HAH:n marrasmittelöissä. Ensimmäisenä kipaistulla Minna Räsäsen C-radalla kiitokuula linkoutui kuutosputkesta arvaamattoman laajalle kaarelle ohittaen seuraavan hypyn ja jatkoi samalla vauhdilla keinulle, josta tuli taas luvattoman lentävä, koska joku ei tehnyt elettäkään jarruttaakseen koiraansa. Radan loppuosa olikin sitten kerrassaan kelvollista kurvailua.

Ylivoimaisen kutsuvalle B-hypärille kuriton kakara karkasi oma-aloitteisesti ja alkoi välittömästi kiroilla kintuilleen, jotka eivät ilmeisesti kuljettaneet arvon agikuulaa tarpeeksi ripeästi. Napattuani nahkiksen hansikkaaseen kolmoshypyn jälkeen matka jatkui särmällä sykkeellä, ja hyppyjen 9 ja 10 välissä oli täydellinen persjättöpaikka, mutta arvatkaapa, teinkö sellaista? Juuen.

Tämä putkiralli oli kokonaisuudessaan varsin hauska luukutus, jonka Olga sinkosi sujuvasti sijoittuen kolmanneksi tuloksella 0/-9,27, LUVA. Pätevä pikkuelikko!

Sami Topran A-radan profiili tarjosi hieman tiukempaakin kieputusta, mikä oli viihdyttävää vaihtelua veikeän vikkelästi veivattavalle vieteriotukselle. Ennen keinua kiilasin käkättimen kiertoradaltaan otin Olgan huolellisesti haltuun, mistä hämmentyneenä se kiikkui kerrankin kontrolloidusti. Helpotuksissani hölläsin ohjausotettani, ja tehotreeneistä kontaktihakuistunut kisakuula keksi kiihdyttää kohti A:ta, mutta epätoivoinen parkaisuni käänsi sen takaisin raiteille. Taistelusta huolimatta tarjolla ollut täysosuma kaatui loppusuoralla puomin alastulokontaktille, kun joku varmuuden vuoksi lopetti ohjaamisen hyvissä ajoin, mikä tuotti viidennen sijan tuloksella 5/-7,10.

Ei vain voi osata.



Meillä on radalla luvallisen hauskaa, mutta onneksi en juostessani ehdi tarkkailla Olgan hilpeää habitusta - näitä videoita en pysty katsomaan nauramatta.


Positiivista:
  • tekemisen fokus ja riemu
  • kaikilla radoilla rytmikäs ja virheetön kepittely (tuettuna tosin)
  • putkiin irtoaminen
  • kohtuulliset A:t
Perusparannuskohteet:
  • kahden jälkimmäisen radan startit - hankittava pikaliimaa
  • keinun lennokkuus - kehitettävä sekä ohjauksellinen että sanallinen jarru
  • kolmannen radan puomin kontakti - kehitettävä huolellisempi ohjaaja
Jatkakaamme siis armotonta askartelua kontaktien ja keppien parissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti